Recenzie la Turnul de veghe din 15 iulie 2013

Anul trecut a apărut un număr istoric al Turnului de veghe, în care s-a publicat în format tipărit „lumina nouă“ dezvăluită la întrunirea anuală a Watch Tower Bible and Tract Society din octombrie 2012, cu privire la escatologie. Acea revistă a spart bariera confidenţialităţii cu trei săptămâni înainte de publicarea ei online. În consecinţă, Cedars a redactat un articol în care a analizat noile înţelegeri. Acel articol a apărut în limba română în ziua lansării revistei pe jw.org şi publicat aici. Articolul respectiv i l-am trimis lui Aurel Enea, iar el, într-o scrisoare datata 15 septembrie 2013, mi-a trimis o recenzie a primelor două articole. Mai jos reproduc observaţiile lui Aurel.

Primul articol este corect

Matei 24:30, 42, 44; 25:31 — patru versete a căror împlinire era deja plasată în viitor
Matei 24:46; 25:10, 19, 27 — patru versete a căror împlinire fusese înţeleasă ca având loc în 1919, dar care acum este „mutată“ în viitor

Argumentare: Pe ce bază face acest articol „mutarea“ împlinirii celor patru versete în viitor?

  • paragraful 12: „. . . observăm că Isus prezice evenimente asemănătoare . . .“
  • paragraful 18: „. . . termenul «venire» se referă în mod consecvent la . . . timpul necazului celui mare“

Pe scurt: A) parabolele seamănă; B) termenul „venire“ este acelaşi. Din aceste două motive, împlinirea tuturor celor opt versete este înţeleasă ca având loc în viitor.

Implicaţia acestei modificări o găsim în paragraful 19: „venirea lui Isus pentru a numi sclavul fidel peste toate bunurile sale nu a avut loc în 1919, ci va avea loc în timpul necazului celui mare“ (sublinierea noastră).

Aurel mărturiseşte: „Aceasta este o «mutare» sugerată de mine cu [mulţi] ani în urmă. A fost de asemenea un motiv care m-a îndepărtat de congregaţie“.

Al doilea articol e greşit

La paginile 10–11 ale revistei apare o diagramă conţinând cronologia parabolei despre grâu şi neghină. Din această diagramă reţinem patru momente-cheie:

  • 1914: secerişul; neghina e culeasă în snopi
  • 1919: grâul e strâns în hambar
  • necazul cel mare: cei drepţi strălucesc
  • Armaghedon: neghina e aruncată în foc.

Articolul face anumite afirmaţii care nu se potrivesc:

Articolul spune: Dar:
1. Secerişul are loc în 1914. Mt 13:39 spune că are loc la încheierea sistemului.
2. Neghina e separată cu 5 ani înaintea grâului. Mt 13:48 şi 25:33 le prezintă în ordine inversă.
3. Răsplăţile lor vin la mult timp după separare. Mt 13:30, 40–43 nu permit interval de timp între ele.
4. Babilonul cel Mare a căzut în 1919 (par. 11). Babilonul cel Mare stă ca o regină (par. 13).

Corectare propusă de Aurel: Primul articol de studiu foloseşte un raţionament bun pentru identificarea a două argumente: 1. parabolele seamănă; 2. termenii îşi păstrează semnificaţia.

În baza aceluiaşi raţionament, putem conclude cu privire la cel de-al doilea articol următoarele:

  1. Secerişul trebuie „mutat“ în viitor
  2. Neghina şi grâul sunt separate simultan
  3. Momentul separării trebuie mutat în viitor
  4. Căderea Babilonului trebuie mutată în viitor

Astfel încât cronologia se transformă în felul următor:

  • 1914: nimic
  • 1919: nimic
  • necazul cel mare:
  • Armaghedon: secerişul; separarea grâului de neghină (grâul e strâns în hambar, neghina e aruncată în foc); căderea Babilonului
Acest articol a fost publicat în general. Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Recenzie la Turnul de veghe din 15 iulie 2013

  1. 124 spune:

    Martorii sunt niste mincinosi , materialisti , doar banii ii intereseaza pe care ii primesc din asa zisa lucrare de predicare, toata ziua se plimba ca rata pe balta si bat la usile oamenilor si ii deranjeaza….niste inadaptati ai societatii..

Dă-i un răspuns lui 124 Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.