Alin Ișfa – Loialitatea față de Dumnezeu

Mă numesc Ișfa Alin, sunt născut în orașul Arad (România), la 11 februarie 1971. De mic sunt însetat după cunoaștere, iar în perioada adolescenței am început să-mi pun întrebări despre sensul real al vieții, despre existența lui Dumnezeu, despre problema suferinței în lume și despre faptul că viața omului este scurtă. Aceste întrebări îmi frământau mintea. Mai târziu, din cauza influenței de la școală și a unor emisiuni TV am început să cred în teoria evoluției. Au existat perioade în care oscilam în ceea ce credeam.

În anul 1990, am avut prima dată contact cu Martorii lui Iehova, deoarece unde lucram era o tânără are studia cu ei. După un timp am început și eu un studiu Biblic regulat cu Martorii lui Iehova. Ceea ce m-a ajutat să-mi continui studiu în ciuda opoziției din partea familiei a fost faptul că am înțeles că scopul vieții este să trăim veșnic, nu doar câțiva ani, iar acest lucru îl va realiza Dumnezeu.

În anul 1992 am devenit vestitor nebotezat în cadrul organizației Martorii lui Iehova, iar în 13 martie 1993 m-am botezat. Anii au trecut și eu progresam în cunoașterea Scripturilor și în dorința de a face mai mult pentru Iehova Dumnezeu, astfel în 1997 am început pioneratul auxiliar, iar din ianuarie 1998 am început pionieratul regular. Tot în acel an, în aprilie, am fost numit slujitor auxiliar în congregația Arad Centru și mi s-a încredințat supravegherea Școlii de Minister Teocratic și teritoriile congregației.

Pe parcursul anilor însă, atât datorită studiului individual intensiv cât și datorită discuțiilor cu oamenii din alte culte pe care îi întâlneam în lucrarea de predicare, au apărut în mintea mea unele semne de întrebare cu privire la unele explicații ale Turnului de Veghe, care mă frământau. Cu toate acestea, până în 1997 eram foarte exuberant și naiv având o încredere deplină în Organizație. Luam în derâdere ideea că Martorii lui Iehova nu dețin adevărul. Îmi aduc aminte o discuție avută cu un prieten martor care a citit cartea „Taina Împlinită” scrisă în 1917, după moartea primului președinte al societății, Russell, dar pe baza învățăturilor lui. Acest frate îmi spunea că citirea acestei cărți l-a pus pe gânduri, căci multe explicații s-au schimbat. Însă eu l-am liniștit: ‘fratele meu, fii sigur că în momentul de față avem lumina deplină sau oricum suntem aproape de ea, deci nu-ți mai fă probleme’. Dar după câțiva ani a trebuit să-i dau dreptate, eram prea naiv și încrezător în organizație. Cu timpul, nesiguranța a pus stăpânire pe mintea mea, găseam tot mai multe discrepanțe între Biblie și învățăturile Turnului de Veghe, dar nicidecum nu doream să iau în calcul varianta că organizația ne induce în eroare. Mă autoamăgeam că învățăturile se vor schimba sau că este mai bine să le trec cu vederea fiindcă nu sunt importante.

După un timp, adunându-se tot mai multe întrebări, am trimis o scrisoare la Filiala Martorilor lui Iehova din București care conținea 12 din ele. Nu am primit un răspuns direct, ci supraveghetorul de circumscripție a primit însărcinarea să-mi răspundă la întrebări. El nu a primit un material cu răspunsuri, deci trebuia să-mi răspundă pe baza învățăturilor din revistă pe însă care le cunoșteam. Problema era că unele se contraziceau între ele, iar altele contraziceau Biblia. O martoră pe care am rugat-o să mă ajute în traducerea unor articole din engleză s-a exprimat astfel: „filiala s-a spălat pe mâini de întrebări nedorite”. În fine, m-am întâlnit cu supraveghetorul, care a spus că nu prea are timp să discute, sugerându-mi să studiez mai mult, ca și cum nu studiul mi-a deschis ochii pentru a vedea contrazicerile. Am discutat cu supraveghetorul vreo treizeci de minute și nu am primit niciun răspuns concret. Pentru a vedea până unde merg martorii lui Iehova cu răstălmăcirea versetelor, am să vă spun ce a zis supraveghetorul pentru a susține doctrina Turnului de Veghe. Întrebarea mea era: „Cum este compatibilă participarea la curtea cu juri a unui creștin, având în vedere că Turnul de Veghe permite lucrul acesta (1 aprilie 1997 p. 27) cu textul din 1 Corinteni 5:12, 13 unde se spune că nu avem ce să-i judecăm pe cei din lume?” Supraveghetorul mi-a răspuns: „Nu știi că Pavel uneori vorbește ca un nebun?”. Am rămas înmărmurit de răspunsul lui și i-am spus: „Este adevărat că în câteva ocazii Pavel afirmă că vorbește ca un ieșit din minți, dar nu în acest context”. Bătrânul de congregație prezent mi-a reproșat că sunt dogmatic, că nu accept explicația, astfel discuția despre întrebările mele s-a încheiat. Nu știu dacă motivul real a fost lipsa de timp sau altceva, însă am fost indignat mai târziu când am aflat că același supraveghetor avea timp de mers la operă și la destinderi, dar pentru Biblia nu avea timp.

Fiind dezamăgit, mi-am zis că nu mai are rost să mai trimit o altă scrisoare, dar cu timpul contradicțiile dintre Biblie și publicațiile societății au crescut, astfel în 1999 m-am gândit să pun câteva întrebări la „Școala pentru pionieri” la care am luat parte. Am dat instructorilor de la școală o listă cu 5 întrebări, gândindu-mă să nu-i încarc cu prea multe. Discutând în particular cu ei peste o oră, nu am primit niciun răspuns satisfăcător. De fapt la două întrebări mi-au spus că nici societatea nu poate da răspuns, iar cu celelalte mai mult m-au încurcat decât m-au lămurit. De pildă, o întrebare a sunat cam așa: „De ce apostolii i-au botezat pe samariteni (Fapte 8:16) DOAR în numele lui Isus Cristos, având în vedere că porunca din Matei 28:19, 20 era să-i boteze în numele Tatălui, al Fiului și al Spiritului Sfânt?” Unul din instructori mi-a arătat că și Corneliu, care era dintre neamuri, a fost botezat tot în numele lui Isus Cristos și nu în numele Sfintei Treimi (Fapte 10:48). Explicația societății la botezul în numele lui Isus este că iudeii ca popor de legământ îl cunoșteau pe Tatăl și pe Spiritul Sfânt, dar nu-l cunoșteau pe Isus și astfel trebuia să fie botezați doar în numele lui Isus. Însă această explicație, din start forțată, nu explică botezul samaritenilor, nici al neamurilor doar în numele lui Isus. Prin urmare îndoiala mea s-a adâncit și mai mult.

O altă întrebare pe care am pus-o a fost din Matei 8:11. Ea suna astfel: „De ce se prezintă: Avraam, Isaac și Iacov în Regatul cerurilor, când știm că ei au speranță pământească?” Răspunsul luat din Turnul de Veghe, pe care de altfel îl știam, era că, Avraam îl reprezintă pe Iehova, Isaac pe Isus și Iacov pe cei unși, astfel nu Avraam, Isaac și Iacov vor fi în cer, ci Iehova, Isus și cei unși. Dar eu I-am întrebat în continuare: „pe cine reprezintă profeții din vechime care sunt puși alături de aceștia în relatarea paralelă din Luca 13:29?” Dar deoarece în Turnul de Veghe nu era explicat și acest lucru, nici instructorii nu au știut să-mi răspundă.

După aceea ne-am cantonat asupra textului din Romani 11:25, 26 deoarece Turnul de Veghe aplică v. 25 la Israelul carnal dar v. 26 la Israelul spiritual, ceea ce nu mi s-a părut corect, deoarece aceste versete se leagă între ele. După o lungă discuție în care instructorii nu au adus niciun argument solid pentru a susține o astfel de interpretare, un supraveghetor a spus în final: „Din punct de vedere gramatical ai dreptate dar trebuie să luăm lucrurile logic”. La prima vedere pare o afirmație lipsită de sens, dar cred că am înțeles ce vroia să-mi spună. Ceva de genul: ‘din punct de vedere al literei ai dreptate, dar nu și din punctul de vedere al logicii Turnului de Veghe’.

După aceste evenimente, în toamna lui 1999, m-am hotărât să trimit o scrisoare la Filiala din Brooklyn, în special legată de învățătura cu învierea cerească, deoarece studiind acest subiect mi-am dat seama că explicația Turnul de Veghe nu stă în picioare la o analiza atentă. Cu toate că era o scrisoare clară și respectuoasă nu am primit niciun răspuns. Apoi peste aproximativ două luni am mai trimis o altă scrisoare, mai detailată ca prima, amândouă concentrându-se asupra plecării la cer a celor unși, care conform spuselor Turnul de Veghe a început în anul 1918. Întrebarea mea în esență era: „Cum se armonizează cele trei etape ale plecării la cer – cei morți în Cristos au înviat în 1918 și au început să guverneze cu Isus, cei ce mor dintre cei 144.000 pe parcursul Zilei Domnului învie instantaneu, iar rămășița va merge la cer la Armaghedon sau după Armaghedon – cu ceea ce afirmă Biblia care susține două etape în viitor: 1. „Însuși Domnul va coborî din cer…și cei morți în comuniune cu Cristos se vor ridica primii” 2. „După aceea, noi cei vii care vom supraviețui vom fi luați împreună cu ei în nori pentru a-l întâmpina pe Domnul în aer…” (1Tesaloniceni 4:16, 17 – NW)?”

Nu am primit niciun răspuns la întrebările din scrisori, cu toate că acestea au ajuns la Brooklyn. Cei de acolo le-au trimis la Filiala din București, ca și cum cei de acolo ar putea schimba învățăturile, ceea ce nu poate face decât Corpul de Guvernare. Cei din București au trimis scrisorile la bătrânii din congregația mea, care puteau face și mai puțin în ce privește rezolvarea problemei. În plus, aceștia au primit și sfatul din partea Filialei, pe care mi l-au transmis, și anume ‘să nu mă mai gândesc la aceste întrebări’. Pe lângă acest sfat ciudat pentru o organizație care pretinde că are adevărul, mi s-a mai dat un articol copiat dintr-un Turn de Veghe și câteva referințe din cartea Paradisul și din câteva reviste. Dar aceste publicații nu răspundeau la întrebarea mea, iar articolul copiat pe care l-am primit în limba engleză și pe care mi l-a tradus o martoră, se contrazicea singur.

În aprilie 2000 a fost vizita supraveghetorului de circumscripție, când de obicei se fac numiri de bătrâni și slujitori auxiliari. Într-o seară, mergând spre casă cu un bătrân de congregație, acesta mi-a spus: „Dacă nu trimiteai scrisorile cu întrebări acum erai numit bătrân. Nu mai trimite scrisori și probabil la vizita următoare a supraveghetorului de circumscripție vei fi numit bătrân”. Mă bucur că atunci Dumnezeu m-a ajutat să iau o poziție fermă spunându-i: „pentru mine adevărul este mai important decât faptul de a avea privilegii, prefer să-mi pierd privilegiile dar să cunosc adevărul”. Și chiar așa s-a și întâmplat. În mai 2000 am fost mustrat judiciar și mi-am pierdut privilegiile de pionier regular și slujitor auxiliar, dar să vă povestesc mai pe larg ce s-a întâmplat.
Începând din anul 1999 mergeam o dată pe săptămână la o familie care îmi era dragă și studiam împreună fie din manualul pentru pionieri, fie din cele trei sau patru capitole biblice repartizate la Școala de Minister Teocratic. A fost excelent, ne simțeam bine, chiar o soră spunea că se simte mai bine hrănită decât la întrunirile congregației. O dată am fost doi frați și trei surori, citeam Biblia și încercam să o înțelegem, astfel s-a ajuns ca unii să-și exprime dezacordul cu privire la unele explicații ale Turnului de Veghe. Mi-am exprimat și eu părerea cu privire la anul 1914, deoarece între timp studiind calculul celor 7 timpuri am văzut că el nu stă în picioare la o analiză atentă și am înțeles că Isus nu a fost întronat, ci urmează să fie întronat, în viitor, la venirea Sa, când va începe înnoirea lucrurilor din mileniu (Matei 19:28; 25:31). În seara aceea, după ce am plecat, o soră s-a dus la un bătrân de congregație și i-a relatat ceea ce am afirmat. Acest lucru l-am aflat ulterior.

După câteva zile, mergând să mă întâlnesc cu acel bătrân pentru a merge în lucrare, am fost dus la Sala Regatului, unde mă așteptau și ceilalți bătrâni. Am fost luat dur, mai ales de unul dintre ei, dar eu nu mai puteam să tac și să port în continuare povara faptului că am înțeles că unele învățături ale sclavului fidel sunt false, de aceea am spus: „unele învățături sunt șubrede și discutabile”. Pentru această singură afirmație am fost chemat în fața unui comitet judiciar format din trei bătrâni, unde spălarea pe mâini față de întrebările mele a continuat. De fapt ei spuneau: „nu pentru întrebările puse ești aici, ci pentru afirmația: «unele învățături sunt șubrede și discutabile»”. După două runde de audieri la distanță de câteva zile s-a luat decizia de a mi se retrage privilegiile, aflând ulterior ca am fost pe muchie de cuțit să fiu exclus. În zilele acelea mi-a fost foarte greu, deoarece nici atunci nu eram convins să plec din organizație, gândindu-mă unde să merg, în care cult e mai bine. De atunci am început să iau în calcul ideea că această organizație nu este religia adevărată. A fost o perioadă foarte grea, am avut dureri de cap îngrozitoare, am crezut că înnebunesc, eram dezorientat complet. M-am rugat lui Dumnezeu de zeci de ori pe zi și cred că rugăciunea m-a ajutat mult să ies din această situație.

În timpul audierilor, mi-am argumentat afirmația că: „unele învățături sunt șubrede și discutabile” prin următoarele argumente: 1. sclavul recunoaște că nu este inspirat de Dumnezeu ca și scriitorii Bibliei 2. pe parcursul timpului s-au schimbat sute, dacă nu mii de învățături. Bătrânilor le-am pus următoarea întrebare: „Poate cineva din voi să-mi garanteze că nu se vor mai schimba învățăturile?” Unul din bătrâni mi-a răspuns că NU. În mintea mea am înțeles atunci că o învățătură care se poate schimba este șubredă și discutabilă, dar bătrâni susțineau că eu am „forțat lumina” și de aceea trebuie să mă căiesc. Eu am spus: „conștiința mea este prizonieră Cuvântului lui Dumnezeu”. Trebuie însă să recunosc că mi-a fost teamă de excludere, astfel că la unele întrebări m-am eschivat, pentru că dacă le spuneam pe față ce cred, eram exclus. După ce am plecat din organizație mi-a părut rău că nu am fost mai curajos în a spune lucrurilor pe nume.

După ce am fost mustrat judiciar și mi-am pierdut privilegiile am stat și am reflectat: Dacă societatea Turnul de Veghe deține adevărul și este atât de sigură și are atâtea argumente, de ce i-au sfătuit pe bătrânii mei de congregație să mă îndemne să nu mă mai gândesc la problemele biblice ridicate? Iubește oare organizația adevărul în mod sincer, dacă mă îndeamnă să nu mai cercetez unele lucruri? Oare sunt ei consecvenți când declară în revista Treziți-vă din 22 Iunie 2000 în articolul: „Evitați capcana propagandei” următoarele: „Propagandiștii își impun mereu punctul de vedere și descurajează purtarea discuțiilor”. Oare nu asta face Societatea când este vorba de învățăturile ei? Dar când este vorba de învățăturile altor culte, ei încurajează din plin purtarea discuțiilor, nu-i așa?

După aceste evenimente am discutat de câteva ori mai multe ore cu doi bătrâni de congregație pe rând și cu un supraveghetor de circumscripție. Până la urmă un bătrân de congregație a recunoscut, în particular bineînțeles, că din punct de vedere al literei textului biblic am dreptate, dar că trebuie să ne supunem aranjamentului teocratic, adică conducerii, și nu putem accepta ca adevăr decât ceea ce vine de la sclavul fidel și prevăzător. Pentru el nu era importantă informația sau învățătura în sine, ci doar dacă vine sau nu de la conducere.

Astfel, adevărul pentru mulți martori ai lui Iehova, mai ales pentru cei ce au privilegii în congregație, nu este ceva intrinsec, este doar ce spune conducerea. Însă adevărul este adevăr indiferent cine îl spune. De fapt oricine pune la îndoială sau contestă explicațiile Turnului de Veghe este foarte probabil exclus, ceea ce înseamnă o despărțire totală de prieteni, fiind interzis chiar un simplu salut pentru cei plecați din organizație. De aceea unora le este teamă să spună ce gândesc cu adevărat. Frica este cu atât mai mare, deoarece au fost învățați că numai cei din conducere pot interpreta corect Biblia, astfel fără organizație ești în întuneric cu tot cu Biblie. Însă ne punem o întrebare: Dacă numai cei din conducere pot interpreta corect Biblia, atunci cum se face că pe parcursul timpului ei au modificat mii de explicații ale unor versete? Ceea ce conduce la ideea că nici ei nu o pot interpreta corect, căci dacă ar avea acest dar din partea lui Dumnezeu nu ar mai fi corectat învățăturile, nu-i așa?

Teama este cu atât mai mare, căci fără organizație nu poți fi salvat din păcat și moarte, de parcă organizația ne-ar salva și nu Isus Cristos, cel instituit de Dumnezeu (Fapte 4:12; 5:31)? Ba mai mult, toate cultele creștine sunt Babilonice și Satanice, căci sunt religia falsă, și atunci unde să mergi?

Să vă relatez însă ceea ce am făcut eu. În 15 august 2000, am trimis o ultimă scrisoare la Președintele Milton G. Henschel, care conținea 12 puncte cu mai multe întrebări la fiecare punct, pe care le-am formulat împreună cu un martor care îmi era prieten și cu care am discutat nelămuririle mele, cu toate că am primit directiva din partea bătrânilor să nu le discut cu nimeni, exact cum spune revista care îi descrie pe propagandiști: „Propagandiștii își impun mereu punctul de vedere și descurajează purtarea discuțiilor”.
Scrisoarea era plină de respect, nu a fost deloc tendențioasă, prezentând punct cu punct argumente din publicații. Prin întrebări și texte am încercat să atrag atenția asupra faptului că unele explicații nu stau în picioare și am arătat că pentru mine era o chestiune de viață și de moarte. Dar să vă prezint pe scurt întrebările puse președintelui:

1) Cu privire la Cristos, despre câte veniri ale acestuia vorbește Scriptura? – Evrei 9:28; Ioan 14:2, 3

2) A avut loc venirea lui Isus și este El deja prezent sau sunt acestea evenimente de domeniul viitorului? – Revelația 16:15, 16
a) Dacă venirea lui Isus a avut loc în 1914, atunci de ce mai ținem comemorarea (1 Corinteni 11:26)?
b) Matei 24:3, 37-39. După cum în v. 2, 3 discipolii l-au întrebat pe Isus când va avea loc distrugerea templului, iar Isus le dă un răspuns legat de evenimente premergătoare distrugerii, oare nu în mod asemănător, prin semnul complex prezentat, sunt scoase în evidență evenimente premergătoare prezenței lui Cristos? Matei 24:36-39. Paralela dintre zilele lui Noe și prezența lui Isus se referă la perioada de timp sau la atitudinea oamenilor, având în vedere comparația din v. 39 strictă cu potopul a prezenței, și la o dată necunoscută a venirii lui și a sfârșitului lumii (v. 36, 42-44)? – Matei 24:27 Putem considera prezența ca fiind o perioadă lungă de timp, având în vedere și contextul care se referă la necazul cel mare? – 1 Tesaloniceni 3:13. A avut loc prezența cu toți sfinții? Compară cu Matei 24:13; 1 Ioan 2:28; 2 Tesaloniceni 1:7, 8.

3) Au primit creștinii unși recompensa cerească începând din 1918 sau o vor primi toți în viitor? S-a coborât deja Isus din cer (1 Tesaloniceni 4:15-17)? Din următoarele texte nu reiese că acest eveniment va avea loc în viitor? (Coloseni 3:4; 2 Tesaloniceni 1:7-10 compară cu 1 Tesaloniceni 3:13; 2 Timotei 4:8; Revelația 22:12; Tit 2:13; Filipeni 3:20, 21)

4) A început Regatul lui Dumnezeu să-și exercite deja autoritatea asupra națiunilor lumii sau este un eveniment de domeniul viitorului?
Daniel 4:4-34. De unde reiese că copacul și cele 7 timpuri au o dublă împlinire, având în vedere că v. 22 spune că copacul: „ești TU rege”, iar v. 24 spune că împlinirea are loc asupra lui Nebucadnețar?

5) Luca 21:20-24, oare nu au început „timpurile fixate ale națiunilor” din momentul distrugerii din anul 70 e.n., având în vedere expresia: „va fi călcat”, la viitor?

6) Daniel 7:13, 14. A venit Isus în 1914 cu norii cerului? Guvernează deja peste toate națiunile, având în vedere contextul (v. 22, 26, 27)? A început judecata și stăpânirea celor sfinți?

7) Trăim în prezent Ziua Domnului sau urmează să vină (1 Corinteni 1:7, 8; compară cu 2 Tesaloniceni 1:7, 8; Filipeni 1:6, 10; Luca 17:29, 30)?

8) Trăim deja în zilele din urmă, dar înseamnă aceasta că „timpul sfârșitului” se împlinește din 1914 (Daniel 11:35; 12:4; compară cu Ieremia 23:20; Daniel 12:13)?

9) Privitor la parabola despre cele 10 fecioare, a avut loc în anul 1914 strigarea: „Iată mirele, ieșiți-I în întâmpinare” sau este un eveniment viitor (Matei 25:1-13)? Oare v. 13 nu subliniază necunoașterea zilei și orei sosirii mirelui (Revelația 19:11-27)?
Referitor la parabola cu talanții și minele menționate de Isus, a avut loc o recompensă pentru sclavii fideli și judecata pentru sclavii nedrepți sau sunt evenimente viitoare (Matei 25:14-31; Luca 19.11-27)?
La executarea judecății divine și revelarea lui Cristos, va avea loc o apropiere literală a lui Isus Cristos de pământ sau va rămâne în cerurile spirituale acționând de acolo (Ioan 14:3; Fapte 1:9-11: „va veni în același mod”)?

10) A căzut deja Babilonul cel mare sau este un eveniment imediat următor începutului necazului celui mare (Reveleția 18:1 ,2, 8, 16, 17, 19; compară cu 17:16-18)?

11) A avut loc războiul din cer purtat de Mihail? Reveleția 12:7-12, Reveleția 12:10. A sosit salvarea în 1914 (compară cu Luca 21:28; Isaia 35:4, vezi și Reveleția 11:15-18; Matei 19:28; Luca 22:28-30)? A primit Isus în 1914 „puterea și Regatul Dumnezeului nostru” (compară cu Reveleția 11:17)? Expresia „puțin timp” se aplică la zeci de ani (Reveleția 12:12 compară cu 20:3)?

12) În armonie cu explicația revizuită din Matei 24:15, 16 unde s-a prezentat că lucrul dezgustător care provoacă pustiire se va așeza în viitor, cum putem corela aceasta cu Daniel 12:7, 11, 12 și cu explicația care vorbește de împlinirea acestor perioadele de timp după cum urmează:
Decembrie 1914 -> Iunie 1918 -> sunt 1260 de zile
Ianuarie 1919 -> Septembrie1922 -> 1290 de zile
Septembrie 1922 -> Mai 1926 -> 1335 de zile?

Dacă o să analizați răspunsul pe care l-am primit, o să observați că nu am primit un răspuns la majoritatea întrebărilor, iar la cele la care au încercat să răspundă au folosit aceleași argumente pe care eu am încercat prin întrebările și textele menționate în scrisoarea mea să arăt că nu sunt valabile. În plus, nu președintele sau Corpul de Guvernare a răspuns la întrebări, ci comitetul care se ocupă cu întrebări din Brooklyn, care răspunde tot pe baza a ceea ce este publicat, neavând autoritatea de a schimba explicațiile. Dar să vă redau cuvânt cu cuvânt scrisoarea primită, iar la nota de subsol am comentat ineficiența răspunsului primit.

„Dragă frate Alin,

Scrisoarea dvs. către fratele Milton Henschel a fost atribuită de el Departamentului de redactare pentru un răspuns.

Mai întâi ați pus câteva întrebări referitoare la venirea și prezența lui Isus Cristos.

În timp ce unele traduceri ale Bibliei folosesc în mod interșanjabil cuvintele grecești traduse ca „prezență” (parousa) și „venire” (erkhomai), fiecare dintre aceste cuvinte grecești are un înțeles unic atunci când se referă la evenimente care îl privesc pe Isus de la și după sfârșitul timpurilor stabilite ale națiunilor și la timpul când va primi autoritate de rege. Articolul de la p. 11 până la 14 din 15 august 1996 din Turnul de Veghe evidențiază faptul că „prezența” lui Isus începe din 1914 și se referă la o perioadă de timp care va culmina cu distrugerea celor răi în timpul „venirii” sale. (Matei 24:3, 29-31). E adevărat așa cum ați menționat, că data „venirii” sale ca judecător este necunoscută. (Matei 24:42-44). Oricum, începutul prezenței sale sau instalarea sa ca rege ceresc al lui Dumnezeu a avut loc la sfârșitul „timpurilor fixate ale națiunilor”. (Luca 21:24). În ceea ce privește potopul din zilele lui Noe, Isus a spus: „Așa cum au fost zilele lui Noe, așa va fi și zilele prezenței Fiului omului. Căci așa cum ei au fost în acele zile înainte de potop…și nu au dat crezare până ce a venit potopul și I-a măturat pe toți, așa va fi și prezența Fiului omului” (Matei 24:37-39). Acele „zile dinaintea potopului”, care au implicat o perioadă de timp hotărâtă de Dumnezeu ca fiind perioada ultimilor zile ale acelei lumi, corespund „prezenței” lui Isus. Aceasta a început în 1914 și va culmina cu marele necaz care corespunde potopului.

În ceea ce privește 1 Corinteni 11:26, în care se spune că Cina Domnului e comemorată „până (Isus) sosește”, îți sugerăm să studiezi pagina 5 din 15 Martie 1993, din Turnul de Veghe. Apostolul Pavel vrea să spună cu siguranță, că respectarea memorialului va continua până când Isus va primi urmașii lui unși în cer printr-o reînviere la timpul „prezenței” lui astfel „sosind” pentru ei până când și cel din urmă va fi înviat. (Ioan 14:3; 1Tesaloniceni 4:14-17)

Ați întrebat deasemenea dacă unii dintre creștinii unși și-au primit recompensa cerească începând din cu 1918 sau și-o vor primi cu toții în viitor. O apreciere completă a cuvintelor apostolului Pavel la 1 Tesaloniceni 4:14-17 poate fi găsită la paginile 22-31 din 15 iunie 1979, din Turnul de Veghe și în Perspicacitate pentru înțelegerea Scripturilor, Vol. 2, p. 787, sub titlul „căsătoria Mielului”. 2 Tesaloniceni 1:7-10 nu se referă la învierea celor unși, ci pur și simplu vorbește despre timpul în care Iehova printr-o revelație a Domnului Isus din ceruri cu îngerii lui puternici va aduce distrugerea sistemului rău și în felul acesta, va oferi ușurare pentru cei unși care sunt în viață pe pământ.

Suntem atenți la întrebările dvs. în legătură cu bazele Scripturale pe care le-am folosit pentru a ajunge la concluzia că Regatul lui Dumnezeu a început să guverneze peste națiuni în 1914. După cum vă dați seama Psalmul 110:1 a început să se aplice după ce Isus s-a înălțat la cer în 33 e.n. și „s-a așezat la dreapta Tatălui” (Evrei 10:12). În timp ce Efeseni 1:20-23 se referă la Isus ca fiind preamărit „cu mult deasupra oricărei forme de guvernământ, oricărei autorități și puteri și domnii” acest lucru nu înseamnă că în urma acestei preamăriri el trebuie să-și exercite autoritatea asupra tuturor națiunilor. Versetul 22 explică faptul că Dumnezeu „l-a făcut stăpân peste toate lucrurile congregației”. În timpul mutării „în regatul Fiului iubirii sale”, Isus nu s-a comportat ca rege peste națiuni. Aceasta urma să se întâmple în momentul în care Dumnezeu a dat porunca: „du-te și stăpânește în mijlocul dușmanilor tăi” (Coloseni 1:13; 31:1; Psalmul 110:2). Faptul că Isus își începe domnia peste națiuni “în mijlocul dușmanilor săi” arată că națiunile nu vor fi distruse în vremea când i se va da această autoritate regală.

Cu siguranță, Revelația 12:10-12 dezvăluie clar că în timpul Regatului lui Dumnezeu și a începerii „autorității lui Cristos”, vor exista încă națiuni sub influența Diavolului și vor provoca o mare suferință pământului. Aceasta nu va dura mult, ci o „scurtă perioadă de timp” și apoi națiunile vor fi distruse în timpul bătăliei Armaghedonului. Vezi Turnul de Veghe, 1 Martie 1978 p. 21-26.

Ați mai cerut alte detalii despre “lucrul dezgustător care provoacă pustiire”, așa cum e menționat în Matei 24:15, 16 și Daniel 12:11. Daniel 12.11 vorbește despre o localizare a lucrului dezgustător care provoacă pustiire. Această localizare sau instalare a „lucrul dezgustător” a avut loc atunci când Liga Națiunilor a fost formată și anunțată ca fiind singura speranță de pace. Liga a fost oficial propusă în ianuarie 1919. Astfel în acest mod, a ajuns să fie plasată pe scena mondială (vezi cartea cu profețiile lui Daniel p. 300; și Turnul de Veghe din 1 Noiembrie 1993 p. 10, 11). Această localizare a lucrului dezgustător la formarea sa e destul de diferită de acțiunea descrisă în Matei 24:15. Acolo „lucrul dezgustător” e descris ca „stând într-un loc sfânt”. În primul secol, această așezare agresivă se referă nu doar la existența armatelor romane, dar și la asaltul lor asupra Ierusalimului, ajungând chiar la zidul Templului sau la locul sfânt. Așadar realizarea modernă va avea loc atunci când națiunile asociate cu Națiunile Unite „vor sta” într-un mod asemănător în regatul creștin, așa numit locul sfânt, astfel începând marele necaz. Vezi și Turnul de Veghe din 1999, 1 noiembrie p. 17, 18.

Ne dăm seama că nu am acoperit toate întrebările pe care le-ați ridicat în scrisoarea dvs. dar sincer vorbind, o cercetare personală completă din partea dvs. vă va ajuta să găsiți răspunsuri în publicațiile noastre și la celelalte întrebări pe care le mai aveți.

Avem încredere că informațiile oferite, împreună cu sugestiile, vă vor fi de ajutor.
Prin scrisoarea noastră vă trimitem dragostea noastră creștină și cele mai bune urări.

Frații voștri în slujba lui Iehova,
Din New York, Inc.”

Dacă studiem cu atenție răspunsul Societății, observăm că este incomplet, cum însuși ei recunosc, iar răspunsul nu este satisfăcător, cu argumente solide.

Dar înainte de a primii răspunsul, am înțeles un lucru pe care trebuia să-l înțeleg mai de mult: nu puteam să mă complac în minciună și ipocrizie, nu puteam să fiu sincer doar până la un punct, nu putem iubi doar adevărurile care îmi convin și să le ignor pe celelalte, minimalizându-le, cum spuneau unii martori: „nu are importanță dacă Isus a venit sau nu, dacă este întronat sau nu…nu noi suntem vinovați dacă sclavul greșește. El va fi tras la răspundere”. Eu mă gândeam: atunci nici catolicii nu vor fi trași la răspundere pentru că se închină la icoane, ci doar Papa va fi vinovat.

Mi-am dat seama însă, că dacă promovez învățături false sunt vinovat, deoarece Iehova urăște minciuna și aceasta vine de la Diavolul care este „Tatăl tuturor minciunilor” (Ioan 8:44 – Today English Version). Pe lângă aceasta, predicând și oferind reviste cu o evanghelie falsă voi atrage dezaprobarea lui Dumnezeu (Galateni 1:8). Astfel a trebuit să plec din Organizația Martorii lui Iehova, dar chiar înainte de a pleca din organizație am primit Spiritul Sfânt, mai precis în septembrie 2000. Îmi aduc aminte ceea ce era în inima mea și ceea ce am simțit. După ce am fost dezamăgit de Organizația Martorilor lui Iehova, m-am apropiat tot mai mult de Dumnezeu în rugăciune și cu cât mă rugăm și deveneam mai aproape de Dumnezeu, cu cât devenim mai conștient de păcătoșenia mea. Mi-am dat seama nu numai că sunt imperfect, dar că de multe ori am păcătuit cu toate că mă puteam abține, mi-am dat seama că cu toate că din punct de vedere al religiei mele eram ireproșabil, totuși eram corupt, cum spune apostolul Pavel „din cale-afară de păcătos” și că viața mea disciplinată nu era decât o spoială care nu poate înlătura păcatul.

Atunci m-am căit sincer în fața lui Dumnezeu prin Isus Cristos cerându-i sincer să mă ierte și m-am abandonat în brațele lui căci nu știam ce să fac din punct de vedere spiritual (mai exact la ce religie să merg). Și cu toate că atunci încă mai eram oficial la martori (m-am dezasociat în octombrie 2000) am simțit că Dumnezeu mă învăluie cu dragostea Sa cum nu o făcuse niciodată înainte. Simțeam o bucurie și o pace fără margini, cu toate că nu știam unde să merg, totuși eram liniștit și cu totul dependent de Dumnezeu.

În aceea perioadă de timp am simțit că în familie și nu numai, manifest roadele Duhului fără să mă străduiesc și fără să le cultiv, cum eram învățat la martori. În mod natural, dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în mine și eu la rândul meu manifestam dragoste în mod natural fără să mă forțez sau să mă străduiesc. În situațiile tensionate simțeam aceea căldură a iubirii lui Dumnezeu care nu mă lăsa să mă enervez, numai trebuia să mă controlez eu, pentru că puterea lui Dumnezeu era peste mine.

Aceea stare de fericire, de beatitudine a durat o perioadă de timp și ea apărea în viața mea mai ales când trecem prin anumite probleme, însă știam că Dumnezeu este cu mine și în mine, chiar dacă uneori nu-l simțeam ca la început. Era necesar să învăț să umblu prin credință, nu prin vedere (2 Corinteni 5:7), iar Spiritul Sfânt se manifesta în mod diferit pe măsură ce mă maturizam în credință și în relația cu Dumnezeu.

În prezent slujesc lui Dumnezeu cu o conștiință curată fără să mai împart loialitatea față de Dumnezeu cu loialitatea față de o organizație umană.

21 de răspunsuri la Alin Ișfa – Loialitatea față de Dumnezeu

  1. Andreea spune:

    Domnul Hristos sa te binecuvinteze si sa te ajute in continuare pe calea Sa! Ma bucur atat de mult ca L-ai cunoscut cu adevarat! Si abia astept sa ne intalnim cu toti copiii Sai nascuti din nou in raiul Sau minunat!

    Andreea

    givemewingstfly@yahoo.com

  2. roxana spune:

    Buna.Ti-am citit articolul si l-am gasit interesant.As avea o intrebare?am vazut ca ai scris ca te-ai abandonat in bratele lui Isus si el te-a dus unde….asta nu inteleg.mi ar placea sa stiu ce s-a mai intamplat intre timp in viata ta.Numai bine

  3. radu spune:

    Salut draga Alin.

    Am citit experienta ta si sincer imi pare rau ca ai trecut prin aceste probleme si ca organizatia Martorii lui Iehova nu a reusit sa-ti raspunda la intrebari.

    Eu sunt un fost martor acum excomunicat din cauza unei tampenii facute acum 8 ani si anume fumatul.

    Dar problema nu a fost fumatul si excomunicarea din cauza lui. Trec printr-o situatie asemanatoare cu cea prin care ai trecut tu si anume indoielile cu privire la sprijinul lui Iehova Dumnezeu pentru aceasta organizatie WatchTower.

    Sunt intr-o situatie foarte disperata din punct de vedere spiritual. Am multe indoieli dar si o parte de siguranta. Sunt impartit si dezorientat. Sunt de acord cu martorii in ce priveste doctrina de baza gen : Sufletul este muritor, Dumnezeu, Isus si Spiritul sfant nu sunt o trinitate, inchinarea folosind icoane este idolatrie, etc. Dar, am multe indoieli cu privire la invataturile mai complexe gen clasa unsa cei 144000, sclavul fidel, reintoarcerea in spirit a lui Isus in 1914 etc.

    Sincer as vrea ca Martorii lui Iehova sa fie credinta aprobata si sprijinita de Dumnezeu dar nu stiu ce sa cred. Mesajul predicat este foarte frumos si incurajator, o lume dreapta si perfecta pe o planeta perfecta iar oamenii care o vor locui sa fie drepti, morali si sa-l slujeasca pe Dumnezeu, ce poate fi mai frumos.

    Problema este ca multele schimbari de doctrina facute pe parcursul timpului si uneori aceasta atitudine a conducerii organizatiei dar si a conducerii congregatiilor de a nu raspunde si de a plasa aceste indoieli in seama lipsei de spiritualitate si a rea vointei ma dezamageste. Mai sunt si alte probleme cum ar fi abuzul minorilor in anumite congregatii din Statele Unite si Canada precum si experienta lui Raymond Franz fost membru al corpului de guvernare care ma trag inapoi.

    Oricum voi citi si iar citi Biblia din nou si sper ca Iehova Dumnezeu si Isus Cristos sa se indure de mine si sa-mi arate calea pe care sa o urmez, e clar in situatia asta de incertitudine nu mai pot continua, simt ca este prea mult pt mine.

    Din cate am observat tu esti mult, mult mai documentat si experimentat in studierea Scripturilor decat mine, eu niciodata nu am excelat in intelegerea mai profunda a Bibliei ,probabil ca nu ma dus capul la mai mult in aceasta privinta cu toate ca am fost si eu pionier regular si slujitor auxiliar dar vad acum cat de putin stiam din Biblie si cat de formal faceam aceste lucruri, parca fara inima si sentiment pt Iehova, o faceam mai mult din rutina si din orgoliu sa fiu vazut de frati.

    Este oarecum o incurajare sa aud ca nu sunt singurul cu astfel de probleme si sper ca Iehova sa ne ajute pe toti sa ne rezolvam problemele de orice natura ar fi ele.

  4. blackhawks spune:

    Cu tot respectful, cred ca oamenii religiosi sint baieti buni dar cam sariti de pe fix…Biblia a fost tradusa de jde mii de ori de oameni cu diferite agende, este alcatuita din carti aprobate de nu stiu ce consiliu (in timp ce alte carti nu au fost aprobate si de-aia nu fac parte din „biblie,”) noul testament este plin de ce zice procurorul ala roman care nu prea l-a vazut pe isus dar vorbeste…pe cind aia care l-au vazut pe isus (rudele, tovarashii de gasca) nu au scris nimic? De asemenea biblia se contrazice cit cuprinde, nu am timp aici dar pe scurt si repede, Solomon a construit temple la alti dumnezei ca Ceausescu blocuri de zece etaje si tot e laudat ca ce baiat destept a fost desii se zice ca dumnezeu e gelos urit de tot…si ni se zice cum a murit isus pt noi din dragoste dar se zice de asemenea cum nu prea a vrut (faca-se voia ta tata ca a mea o sti ca nu prea imi convine idea…) si de asemenea ce jertfa extraordinara a facu isus dar pt trei zile ca pe urma a inviat deci ce mare jertfa e aia de trei zile? Intelegeam daca era „forever…” Sau poate isus nu a stiut daca sparge fata la moarte…si daca nu stia atunci cit de dumnezeu e? Dumnezeu de-ala ce nu le stie pe toate? Sau si mai si…isus spune ca nu stie cind se intoarce, numai dumnezeu stie asta deci nici el nici duhul sfint nu sint dumnezei? Altceva, isus cica orice pacat se iarta numai ala contra duhului sfint nu deci cum e cu jertfa aia minunata…e tot ce aveam nevoie dar „certain restrictions apply, not valid with any other offers, void where prohibited?” Cred ca fiecare religie a sparlit cite ceva de la aia dinaintea ei de exemplu egiptenii aveau vreo 70 de dumnezei, grecii I-au injumatatit si tot asa am evoluat de la zei pentru orice la trei mari si lati pina au venit musulmanii cu doar unul. Nu este nimic rau sa „crezi in dumnezeu,” dar este mare prostie sa crezi in dumnezeul religiilor de azi. Si acum o intrebare credinciosiilor: daca cineva este membru in biserica si face o timpenie ca adventistu ala de s-a urcat pe fisa de 16 ani, si este dat afara din biserica ma intreb si va intreb…de ce? Isus ia iertat toate pacatele, deci si pe alea viitoare, nu? Si daca nu, nici o problema, tot ce trebuie sa faca e sa isi ceara iertare si voala, isus il iarta instantaneu deci cum sa il dai afara din biserica pe unul iertat deci fara pacat? Chestia cu odata iertat nu mai poti pacatuii nu merge pt ca stiti voi ce a zis isus…chestia cu gindul…ii admire vreuneia picioarele si gata, focul ghenei te maninca deci…de ce sint unii expulzati din biserica cind dupa ce au pacatuit si-au cerut iertare si, conform religiei este iertat imediat deci…nu inteleg. Stiti partea amuzanta? Nici voi, cei credinciosi, nici voi nu intelegeti nimic ca daca ati intelege ati urla de furie ca si-au batut excrocii aia joc de voi atitia ani…. PT cei ce ati facut site-ul asta, bravo, dumnezeu nu stim noi ce este dar cam banuim ce ii place: transparenta totala deci voi cu site-ul asta sinteti mai credinciosi decit boarfele ce conduc religiile de azi.

    • blackhawks spune:

      Nu imi raspundeti cu „isus a zis” pt ca nu stiti ce a zis isus ci ce ni se zice ca a zis isus. Vedeti, daca era dumnezeu destept venea acuma cind au inventat astia youtube si vorbea baiatul, il inregistram si afla domle toata prostimea ce si cum, nu ne mai trebuiau popi si ayatolahi si pastori si patriarhi si papi sa ne explice ei si sa ne lumineze. De ce a venit isus acum 2000 de ani cind nici nu era posibilitate ca mesajul sa ajunga „la toti” si nici oamenii nu erau destul de evoluati genetic sa inteleaga ca dumnezeu e mai mult decit ala care merge pe apa si le da niste peste sa manince…deci nu raspundeti cu versete din biblie ca pe alea nu le recunosc. Raspundeti cu logica. Mersi.

  5. raidaru spune:

    Frate Alin, nu stiu de ce te stresezi cu toate intrebarile astea greu de raspuns corect, cand tu sti exact ce ai de facut. Crezi ca afland sa zicem, adevarul pur la aceste intrebari va schimba ceva in misiunea ta? NU! Nici o religie nu este perfecta fiindca toate, la urma urmei, au adepti oameni simpli. Oricum daca e sa le compari, Martorii lui Iehova mi se par cei mai aproape de adevar, cu cele mai multe explicatii si ei respecta cel mai mult cuvantul!

  6. costel spune:

    Adevarul e simplu, usor de inteles ,si de bun simt.Si totusi de ce nu e vazut ? Ca nu vretii sa vedetii,sau va faceti ca nu vedeti, avetii tras un val peste ochii .Ai sa trecem la exemple ,ca sa vedeti ce simplu e adevarul.Va avertizez ca pentru a vedea in general adevarul ,trebue sa fiti echipati cu bun simt,sa doresti sa gindesti corect sa-ti pui intrebari bune sa analizezii perspectivele sa cauti in permanenta adevarul. Dragi mei, toate acestea le-ati primit de la nastere ca darurii de la Dumnezeu. Care copil nu pune diverse intrebari ,De ce ploua,de unde vin fulgi etc.Intrebati un copil daca e bine sa in ijure sa scuipe sa vedeti ce va spune ?Copii stiu daca e bine ,dar cine ia invatat ?Ei cunosc asta inainte sa-i invete parintii, sa nu uitatii asta.. Domnilor ai sa trecem la exemple..Aud de multe ori expresia care Religie e buna sau adevarata? Pai ai sa analizam dupa principiile de mai sus.Ce reprezinta religie ?Uni vor cauta in dictionar etimologia cuvintului si multi stiu din experienta de viata da dictionarele dau o ideie de la care se poate pleca ,alti vor spune ca reprezinta un set de convingeri ,valori,etc. Si eu intreb, numai atit ?Dar voi unde va intilniti ?a cladirile,sali ,biserici era sa uit ,da pentru ca sint ale religiei respective sau a cultului respectiv.Si cladirile aste au fost facute pe baza unor autorizati ,aprobari de la mediu pompieri etc in functie de tara. Da, da asa e.Dai ca sa faci o cladire iti trebue sa o treci pe un nume ,firma fundatie etc,care va fii proprietarul de drept ,nu ?Nici nu stiam .Cum asa, mergi la cultul ,la biserica ta nu sti a cui e cladirea ? Poate nu ai vrut sa stii sau ai fost ignorant.Probabil ca multe lucreaza ca firme non profit ,adica firma in toata regula vezi doamne, non profit, care invirte sute de milioane de euro,asta depinde de firma.Deci au un statut juridic de functionare ,Serios .Cauta pe net statutul de functionare al adventistilor al martorilor lui iehova etc.Care e facut de un grup de oameni si acolo in statut isi arata scopul in care sau format ,reguli interne etc,Toate astea, adica statutul, fiecarei religi cult e aprobat si parafat de un judecator civil .Serios ,nu am stiut.,nu mi-a spus nimeni .Te cred, ca nu erau timpiti sa te destepte, pe tine.si sa-ti faci si tu o firma sa-i concurezi pe ei.ha…ha…Ei am vazut ca religia e o ideie, destul de cuprinzatoare care daca stai o zii intreaga sa te gindesti la asta ar fii sufficient sa ajungi la cele de mai sus si nu trebue sa ai nici doctoratul nici sa fii geniu ,Am spus ca adevarul e prea simplu si usor de vazut dar nu-l vedem, ca noi vrem ceva complicat poate. Acum care religie e adevarat ?Am vazut ca religiea sau cultul respective nu e o ideie abstracta, numai de domeniu cuvintelor si invataturilor, e si ceva care si poti atinge ,vedea(cladirile salile lor),inseamna si bani.Cum banii esti nebun .Nu nu sunt nebun, religia ta are bani si aur in conturii.Serios ,da dar sunt ai Domnului sau ai lui Yehova sau ai lui Alah sau ai lui Isus.Daca asa e dute la biserica ta si cere un extras de cont sa vezi a cui e contul ,pe ce nume sunt banii.Acum prietene tu esti nebun,vezi ,cum dumnezeu ai crezut ca sa dus dumnezeu cu buletinul la ghiseu sa depuna banii..ha.ha.ha.Pai de ce ne spune datii Domnului zeciuielile voastre sau donatiile…eu le-am dat .Rau ai facut ca nu ai ascultat de biserica ,pai ei au zis, sa dai bani tai lui Alah sau poate lui Yehova sau Isus sau Domnului,iat tu iai dat lui Ionescu ,Adamescu etc..Pai tu, cum faceai .Pai intrebam cine vrea bani mei ,Domnul si venea unul Popescu ,si-l intrebam tu esti Domnul? a nu… eu sunt slujitorul lui, pastor, sau ce era el si eu raspundeam.. si eu sunt slujitorul lui si tu ce vrei bani ? Nu eu vreau , ca am bani ,e pentru Domnu ,.serios pai mie domnul nu mi-a spus nimic sa-ti dau ceva, asa ca nu pot sa dau, nimic pina nu-mi spune el. Vezi e simplu nu trebue sa ai facultate trebue sa ai bun simt si tarie de caracter si sa citesti biblia asta in primul rind ,dar nu ca un papagal, e suficient ,un paragraf poate ,dar la care sa te gindesti pe tot parcursul zilei daca se poate SAI VEZI TOATE SENSURILE.Venise la mine cineva int-ro biserica, care spunea ca stringe bani pentru domnul Isus ca asa e porunca biblica si atunci m-am intrebat ,domne care Isus ?Iam spus ca trebue sa vad carui Isus ii dau ,sa cercetez, ca pe cel care il cunosc eu ,nu cere banii.Iam aratat in biblie ca Isus nu se ocupa de strins bani pentru a construit catredale, biserici sali ale regatului,milioane si milioane de euro din contra, cind a venit la el un bogat, si la intrebat ce trebue sa faca, sa fie mintuit …..Isus pe care il cunosc eu, a spus dute si vinde tot ce ai, imparte la saraci ,si vino si urmeazama.(nu a cerut bani pentru el)…..Isus pe care il aveti voi, vad ca spune alfel …da banii incoace aici pentru lucrarea domnului…si uite asa se string milioane . Eu cred ca aveti alt Isus ?Asta e una dintre probleme ,Problema cu pacatului e comedie la voi.Desi cititi in propiile bibli cuvintele Domnului… nici un hot nu intra nici un curvar etc.Si voi spuneti lasa, ca domnul e bun si iarta. Domnul domnilor e bun dar nu e prost .Ai sa va dau un exemplu….vine cineva la dumneavostra si va zgirie masina si isi cere scuze si va zgirie si a doua zii si tot asa .Ce faceti ?Il iertati ? Unii vezi zice da,Pai daca il ierti, la-sati masina so zgirie ,in continuare,nu ,ca-l ierti ….Nu domnilor nu-l ierti ca alfel ar trebui sa-ti la-si masina in continuare so zgirie ca poate isi si place ,nu….uite ce faci ,te urci in masina si pleci si zici in mintea ta ca ai dat peste un nebun care trebue sa-l ocolesti ,asa face si dumnezeu cu noi cind pacatuim ,pleaca…ca nu-i place ce vede….acum ce-ti spui,…. ba.eu sunt iertator,…serios ,ia intreabate daca e asa ce faci daca il vezi iara pe nebun ,te duci sa lasi masina linga el ,….ca doar l-ai iertat …..Ce faci ?Normal ca nu lasi masina linga el ca nu esti prost ,mergi mai departe.Dar daca vine a doua zii o repara si iti cere scuze ,il ierti ? da…De cite orii?..poate de multe ori pentru ca iti repara masina.Dar pina la urma tot ii zici bai de ce faci tu asta? esti nebun ?imi zgirii masina si a doua zii mi-o repair si asta de saptezeci cite sapte …si el iti va spune ca nu se poate abtine .Ce faci ?Iti spun eu, ca tot pleci, ca sa-i faci un bine sa nu-l mai coste reparatia.Deci, concluzia este ca trebue sa fie un stop.TREBUIE SA SPUI STOP SI TU LA PACAT ….A ..E GREU ….DA DOMNILOR E GREU DAR ASTA E CRUCEA CARE TREBUIE SA O PURTAM…si aveti garantia apostolilor si a lui ISUS ca e o povara usoara. E un fulg de nea …Povoara usoara, Isus pe cruce ,apostoli taiati cu fierastraul ,etc.Da am spus corect e un fulg de nea .Domnilor priviti lucrurile pe axa timpului ,ce reprezinta o suferinta de zeci de ani fata de o suferinta vesnica ?Un fulg cum am mai spus.Uni veti spune a e iadul ,nici nu exista ….deia nici nu scrie in biblie de el …..a scrie de plinsul si scrisnirea dintilor …….a e simblolic domnilor ……continuam alta data …imi cer scuze pentru greseli de ortografie,va multumesc….

  7. costel spune:

    Aline, ai grija sa nu-ti faci propiul cult sau biserica, ca asa au inceput si martori ,adventisti ca o miscare la inceput cu multe explicati biblice.Eu poate nu o sa va dau asa multe explicati biblice ,dar in schimb o sa va ajut sa ginditi cu capul vostru cum facea ISUS .Tu esti un baiat destept ,parca te vad in fata lui dumnezeu cum ii explicit tu ce au gresit martori in interpretari si ce descoperiri ai facut tu.Parca il vad pe dumnezeu ca te intreaba, eu o sa fiu undeva in spate dar o sa ma bufneasca risul ,eu voi incerca sa ma abtin.Domnul.spune…am inteles Aline ca tu iai descoperit pe martori de greseli in interpretare …am spus bine ?…da Doamne ai spus bine,asa e….au gresit fata de mine si m-au dat afara ca o masea stricata .De ce ma la-ti dat afara pe Alin?Raspundeti ? Doamne…. vor spune martorii ,asa e statutul nostru de organizare ,cind cineva mesteca inaintea nostra din biblie conform organizari conferite de statut si de regulile interne ,noi trebue sa-l dam afara si mai mult decit atita prin botezul lui la noi a fost deacord cu aceste lucru si a promis ca le respecta .Am vazut ca nu respecta regula si la-m dat afara.Aici nu e problema ca are sau nu dreptate cu o anumita interpretare ,e vorba simplu de o regula interna .Si intrebam pe domnia sa, daca el a bagat pe cine in casa la el si ia spus sa respecte regulile si nu le respecta nu-l da afara ,din casa sa ……sa ne raspunda? …..raspunde ALINE ……Ce sa ai sa mai raspunzi tu, te-au facut prastie si te-au trimis pe orbita?Te-ai pus cu profesionisti Aline ,daca erai tu mai destept ca ei, veneau ei la tine nu te duceai tu la ei.Intelegeti ce vreau sa zic ?Tu ai crezut in ei in schimb ei nu au crezut in tine,tu i-ai apreciat si ei te-au executat. Eu nu pot sa cred ca ai fost asa naiv sa crezi in oameni ca te conduc la mintuire .Eu stiu, cu mintuirea se ocupa ISUS ,AI INTELES ,ISUS ?Sa nu uiti cit oi trai ISUS E CALEA ADEVARUL SI VIATA ,NU EU, SAU POPESCU .E clar ?Acum sa trecem spune Domnul la ce ai facut tu pentru mine pe pamint ,si o sa-i arati Domnului ce ai gasit tu in biblie ,vei fii felicitate…. si atit….?Draga ALINE ZICE DOMNUL ,felicitari,….felicitari… dar totusi asta nu a dat de mincare la nici un orfan,nu a salvat nici o vaduva nu sa facut nici o vindecare in numele meu ,ai dat la saraci sa ma fii inprumutat pe mine ,ai incurajat ,salvat ,….ce ai mai facut pentru mine .atit ,..atit ,decit o interpretare buna biblica ,la ce folos ?Cum Doamne la ce folos, sunt destept ,nu se vede..Mai ALINE nu intelegi ca si diavolu e destept ca si ala a citit mai mult biblia ca tine, si ca alti crestini ….Am scris oare eu in biblie ca ii iau pe aia destepti care inteleg dogmele sau interpreteacu bine biblia , sau pe aia buni care iubesc si respecta poruncile mele ……raspunde ……(sunt multe de spus am obosit vorbim alta data ,florentin1974@yahoo.ro)

  8. cristina spune:

    dragi oameni,contrazic totul la ceea ce spun martori.eu am studiat 2 ani jumate cu ei,si inainte cu un an,sa ma despart de ei,ma rugam la tatal cersc si sfant,sa imi arate calea si daca cei cu care studiam ,sunt intradevar trimisii lui lisus.dupa un an ,continuand a ma ruga,bunul d-zeu viu,tatal ceresc mia aratat calea adevarului.si eu azi numai studiez cu martorii lui iehova,si i multumesc lui d-zeu si mantuitorului nostru lisus hristos ca mia scapat sufletul care erasa mil pierd din cauza acestor……oi pierdute,sau mai bine zis: capre

  9. cristina spune:

    martorii lui iehiva spun ca numele lui d-zeu este YEHOVA, si nu i contrazic,deoarece acest nume este gasit in biblie de sute sau mii de ori.dar…nu este numele propriu al lui d-zeu si va spun si de ce?!!!!sa citim in matei 24:3-4 ,luati seama ca nimeni sa nu va induca in eroare,pt ca vor veni multi in numele meu zicand:eu sunt cristosul,apoi,citim cu mare atentie,cine are urechi si pricepere,citim in ioan17:6 le-am dezvaluit numele tau ,oamenilor pe care mi i-ai dat din lume,apoi citim un alt verset unde ne arata clar ca numele lui d- zeu nu este yehova,care tradus in greceste si evreieste,inseamna: eu sunt,cel ce este,devin ce vreau,salvator si asa mai departe.daca citim cu atentie acest versey,putem intelege care este numele lui d-zeu.ioan17:11-12 eu nu mai sunt in lume,dar ei sunt in lume,iar eu vin la tine tata.tata sfant,vegheaza asupra lor,datorita NUMELUI TAU PE CARE MI L-AI DAT .cand eram cu ei,vegheam asupra lor ,datorita numelui tau pe care mi-l l-ai dat.deci,oameni dragi,cum il chiema pe lisus? tradus vine: mesia si unsul.unsul cu spiritul lui d-zeu.lisus nu a predicat cuvantul lui d-zeu decat dupa ce sa botezat,a primit,spiritul lui d-zeu sa pogorat peste el in forma de porumbel.in momentul in care lisus a predicat imparatia lui d-zeu deabia dupa ce a fost uns cu spiritul lui d-zeu,acesta fratilor este numele lui d-zeu cel viu,tatal sfant ceresc,numele sau este „SPIRITUL ADEVARULUI” deoarece tatal este adevara,fiul este adevara,iar puterea lui d-zeu si cea a fiului sunt adevar.deoarece lisus prin si cu puterea spiritului,ne-a invatat si ne-a lasat ca model invataturile lui d- zeu,si ca noi sa il imitam pe d-zeu cand a marturisit despre fiul lisus,iar pe fiul sa il imitam cum el la imitat pe tatal si a venit pe pamant marturisindul ,slavindul si glorificandul pe tatal ceresc si puterea sa.AMIN in numele domnului nostru lisus hristos,slavit si glorificat sa fie numele d-zeului cel viu,tatal ceresc sfant si adevarat

  10. MD. spune:

    ,, pentru cristina,, in traducerea lumii noi, a martorilor lui iehova, in celelalte biblii este tetragrama YHWH, aceste este numele de la inceput, si pe viitor va voi scrie trducerea, cu privire la Ion capitolul 17 versetele 11-12, in alte biblii aceste versete au cu totul alt inteles, am comparat 4 biblii de religii diferite, eu personal nu cred o iota in religie, religia dezbina, credinta mintuieste, nici ca iehova e Dumnezeu si nici ca biblia e cuvintul lui, cuvintul lui Dumnezeu e Iisus conform bibliei. Nu doresc sa te contrazic mai mult as dori o parere un sfat, la ce te voi intreba, deoarece ai studiat cu ei, cu martori, in ultimii ani cu mine nu vorbesc din biblie, deoarece le-am demonstrat cu biblia in fata ca ei spun ce spun revistele jworg, nu le-am dat dreptate conform bibliei cu privire la numele, crucificare, botez, suflet, pasti, craciun, umblatul din casa in casa si multe altele, practic ma evita. Insa apropiatii familia sunt orbiti de aceasta religiie, ce spun batranii, corpul de guvernare este sfint, cum pot sa le atrag atentia ma tem ca si copilul desi invata bine nu va urma o facultate. rugamintea pentru cei ce vor raspunde nu incercati cu abureli si alte faze ca asa scrie sau asa scrie, nu tine la mine , nu merge, am citit multe carti documentare istorie si psihologie, dar un sfat poate i-mi da alte idei.

  11. MD. spune:

    apropo cristina, ai observat ca in revistele turnu de veghere in imagini poze Iisus nu are coronita de spini, coronita ce reprezinta simbolul unui Rege, Domn etc. ori martorii lui iehova nu il cosidera ca Rege, Domn, Dumnezeu. Cu seriozitate cei ce raspund. Am si alte mai multe detalii biblice, poate pe care voi le-ati omis. ,,a,, litera uitata pentru Ioan.

  12. Krautrock spune:

    Interesanta poveste. Si ce e mai interesant e ca ea ne spune ca atunci cand incepi sa iti pui intrebari, incepi sa devii liber. Un amic de-al meu spunea ca religia intretine in sufletul omului un soi de mentalitate de turma. Si intr-adevar, organizatiile religioase au tendinta sa-si transforme adeptii in „sclavi fideli”, „oite supuse” (terminologia difera de la caz la caz), astfel incat criteriile adevarului si principiile morale depind de ceea ce se dicteaza de sus de catre o autoritate, un consiliu sau chiar o carte sau o revista.

    Ne punem intrebari pentru a ne elibera, dar problema e unde anume ne oprim cu intrebarile? Sa presupunem ca sunt un martor al lui Iehova ca toti martorii aflat intr-o perfecta stare de echilibru cu mine insumi si la un moment dat imi dau seama ca in mintea mea, in convingerile mele cele mai sfinte exista un ghem de contradictii. Una cate una incerc sa le rezolv, discut cu semenii mei intru credinta, trimit scrisori autoritatilor care ar putea sa-mi raspunda intrebarilor ce ma framanta, ma confrunt cu prostia omeneasca, cu lasitatea, cu nepasarea celor din jurul meu, ma gandesc sa renunt la gruparea din care fac parte cu toate ca sunt constient ca astfel comit o adevarata sinucidere din punct de vedere social si de aici durerile de cap, insomniile si nu in ultimul rand groaza ca nu voi fi mantuit in afara acestei grupari care sustine ca imi va oferi o mantuire garantata. In sfarsit imi calc pe inima si ies…

    Ca fost martor al lui Iehova proaspat eliberat de sub dictatura Turnului de Veghere, ma simt bine. Viata mi se aseaza, incep sa recitesc Biblia fara sa-mi mai fie teama ca ea are sa contrazica doctrina religioasa pe care am acceptat-o, ma arunc in bratele lui Isus si fie ce-o fi. Am revenit din nou la echilibru. Sunt, ca sa reiau o expresie pe care am folosit-o mai sus, un crestin fara denominatiune aflat in perfect echilibru cu mine insumi.

    Si totusi n-am scapat. Am scapat doar de intrebarile incomode generate in mintea mea de o organizatie religioasa aberanta cum a fost cea a martorilor lui Iehova. Si in fond, acest Isus in bratele caruia m-am aruncat, cine e el? De unde-l cunosc? Dintr-o carte? Ah, da, Biblia. Parca am auzit de ea. Cine a scris-o? Niste evrei cu mai mult de doua milenii in urma si se spune ca ea e inspirata de Duhul Sfant. De unde stiu de Duhul Sfant. Din Biblie. De unde stiu ca Biblia spune adevarul? E inspirata de Duhul Sfant. De unde stiu ca e inspirata? Pentru ca asa scrie in Biblie. Simt ca gandirea mi se invarte in cerc si trebuie sa ma opresc. Gata, nu mai pot sa pun intrebari. M-am blocat. Oricum ma simt bine cu Isus, cu toate ca nu mai inteleg ce logica are toata povestea. Si ce e daca am iesit din organizatia martorilor lui Iehova pentru ca am vazut ca doctrina lor n-are nicio logica? Parca poti sa intelegi lumea, realitatea? Exista oare o logica?

    Problema e unde ne oprim cu intrebarile. Ne oprim sau mergem mai departe? Sa presupunem ca sunt un simplu crestin ca toti crestinii, iar intr-o dimineata imi rasare in minte o intrebare urmata de o alta intrebare si asa mai departe: care e scopul meu in viata? sa ma mantuiesc? De ce sa ma mantuiesc? De starea de om pacatos in care m-am nascut. Cum adica m-am nascut pacatos? Poti fi pacatos daca inca n-ai pacatuit? Da, poti fi pacatos pentru ca stramosii tai au pacatuit? Cum anume pot eu fi vinovat pentru relele pe care le-au facut altii inainte ca eu sa ma fi nascut? Nu mai pune intrebari pentru ca asa scrie in Biblie! Simt un „deja vu”. Parca asta m-a nemultumit intotdeauna la martorii lui Iehova. Faptul ca mi se impuneau raspunsurile cu forta. Au revenit insomniile, durerile de cap, groaza, dar nu mai trimit scrisori pentru ca nu mai exista nicio autoritate care sa trebuiasca sa-mi raspunda la intrebari, iar de discutat pot sa discut cu oricine despre orice. Si ce se intampla daca nu mai cred? Adio mantuire! Iar daca nu ma mantuiesc? E jale! In sfarsit imi calc pe inima… si raman.

    La naiba cu toate intrebarile! Ca proaspat crestin trecut de o criza existentiala ma simt bine.

  13. Gianina spune:

    Martorii sunt insistenti , si eu studiez cu ei , ca mau bagat in stundi , ca am discutat de cateva ori . Dar intrebarea mea este iadul adevarat ? Cei pacatosi vor fi chinuiti in iad vesnic , sau vor fi distrusi definitiv . Nu chinue oameni destul pe lumea asta sa mai chinuie si in iad vesnic ??,

    • t2connect spune:

      Gianina,
      Daca vrei sa gasesti adevarul despre adevarul care te procupa, du-te la o biblioteca mare si citeste cartile atat din punct de vedere pro, cat si contra, apoi compara cu Biblia. Nu te lasa infuentata de nici o parte si stii de ce? Deoarece uneori adevarul este undeva la mijloc, s-ar putea ca nici o parte sa nu aiba adevarul suta la suta. Cert este ca ambele teorii vin din antichitate, uneori ele s-au intrepatruns si au devenit un mix, amestecatura. O dogma poate evolua. Sa consulti si ce spun cei neutrii, ei pot avea particele ce nici o parte nu arata. Carti de referinta: Istoria Infernurilor de Georges Minois, Istoria Credintelor Si Ideilor Religioase de Mircea Eliade. Daca te intereseaza numai adevarul, il vei afla, insa la inceput va fi greu sa te descurci in hatisul doctrinar. Un lucru sa nu uiti: „Istoria e scrisa de invingatori” si acest lucru este foarte adevarat si in cele ale dogmaticii. Dogmele cele mai populare la ora actuala au fost scrise de invingatorii dezbaterilor. Dar cu ce cost… Cateva randuri de dogma au fost pecetluite cu tone de sange. Un om care nu iubeste adevarul nu-l va afla niciodata, indiferent cate motive si indiferent cat de multi sustinatori poate aduna.

    • Daniel spune:

      Gianina – raspunsul Bibliei la intrebarea ta, daca iadul este adevarat sau fals, in gasesti aici: https://truth-time.com/ro/iad/

  14. Gaby spune:

    Alin as vrea sa studiezi mai amanuntit Numele Sfant YHWH . Acest Nume care il folosesc martorii si multe alte religii este o inventie catolica care au unit consoanele YHWH cu vocalele cuvantului Adonay ( Domnul ) .

  15. Catalin I. spune:

    O întrebare: dumneata ești autorul paginii de web „Calea Creștină”?

Dă-i un răspuns lui MD. Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.